Veelgestelde vragen

Staat jouw vraag er niet tussen? Onze klantenservice helpt je graag. 

Pluim cadeau geven

Lees hieronder de antwoorden op veelgestelde vragen over het bestellen van een Pluim.

Is de Pluim ook lastminute te bestellen?

Dat kan met de Pluim per e-mail. Deze wordt binnen één uur op het door jou opgegeven e-mailadres afgeleverd.

Wat is de levertijd van de Pluim per post?

Pluimen die je op werkdagen voor 16:00 uur online bestelt, worden dezelfde dag nog verzonden met PostNL. 

Wat is de levertijd van de Pluim per e-mail?

Kies je voor zo snel mogelijk verzenden, dan wordt de Pluim na betaling binnen 1 uur per e-mail verzonden. En anders op het door jou opgegeven moment.

Wat is de geldigheid van de Pluim?

De Pluim is drie jaar geldig vanaf de datum van aankoop.

Welke waarde kan er op de Pluim worden gezet?

Op een Pluim kun je elke waarde vanaf € 5,00 tot € 1.000,00 zetten.

Kun je in één bestelling meerdere waardes bestellen?

Ja, dat is mogelijk. Vanuit het winkelmandje klik je op 'Nog een Pluim toevoegen'.

Staat de waarde op de Pluim vermeld?

Nee, de ontvanger ziet de waarde pas na het invoeren van de Pluimcode en pincode. 

Is de Pluim te personaliseren?

Ja, dat kan heel gemakkelijk tijdens het bestellen van de Pluim in de online editor.

Kun je in één bestelling meerdere Pluimen personaliseren?

Nee, dat is helaas (nog) niet mogelijk. Voor iedere personalisatie moet je een aparte bestelling plaatsen.

Kan ik de Pluim in mijn eigen huisstijl laten maken?

Voor zakelijke bestellingen zijn er verschillende maatwerkmogelijkheden. Neem hiervoor contact met ons op.

Kun je als particulier ook Pluimen kopen?

Ja, ook particulieren kunnen Pluimen kopen. Voor particulieren gelden de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel Waarborg.

Wat zijn de verzendkosten van de Pluim?

Afhankelijk van het aantal Pluimen en wel of geen extraatje variëren de verzendkosten. De verzendkosten worden getoond in het winkelmandje.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Je kunt jouw Pluim betalen met iDeal en creditcard (MasterCard/Visa) en American Express. Zakelijke klanten kunnen ook op rekening bestellen.

Ik zit met smart op mijn bestelde Pluim(en) te wachten. Wat nu?

Neem in dat geval telefonisch contact op met één van onze accountmanagers. In veel gevallen kunnen we de Pluim digitaal nasturen.

Hoeveel btw betaal ik over de Pluim?

De Pluim is vrijgesteld van btw. Over alle overige producten en diensten (o.a. verpakking, verzendkosten) is btw verschuldigd.

Wat is de retourprocedure voor (te veel) bestelde Pluimen?

Wil je Pluimen terugsturen? Raadpleeg eerst onze retourprocedure.

Hoe zijn de reviews van Pluimen verkregen?

Pluimen stuurt iedere klant een aantal dagen na de bestelling een uitnodiging om een review te plaatsen op Kiyoh. Alle reviews zijn onafhankelijk geplaatst en worden openbaar getoond op onze reviewpagina. Meer weten? Alle informatie over het reviewbeleid vind je op de website van Kiyoh.

Ik heb een Pluim

Lees hieronder de antwoorden op veelgestelde vragen over het verzilveren van de Pluim.

Hoe lang is de Pluim geldig?

Pluimen uitgegeven sinds 1 juli 2017 (met een 19-cijferige Pluimcode plus pincode) zijn drie jaar geldig vanaf de datum van aankoop. Is jouw Pluim verlopen? Je kunt de Pluim niet meer gebruiken en de persoonlijke pagina ook niet meer bekijken. Er wordt geen geld teruggegeven op Pluimen die verlopen zijn.

Kan ik bijbetalen als mijn Pluimwaarde niet toereikend is?

Ja, dat kan. Als je een Pluim verzilvert, kun je in het bestelproces bijbetalen met iDeal of creditcard (MasterCard / VISA).

Kan ik mijn oude Pluim voucher nog gebruiken?

Heb jij nog een oude Pluim voucher (ter grootte van een bankbiljet)? Kijk voor meer info op www.pluimen.nl/omwisselen.

Ik ben mijn Pluim kwijt. Wat zijn de opties?

Afhankelijk van de informatie die je ons kunt geven, kunnen we wellicht achterhalen welke Pluim van jou is en of deze nog geldig is. Neem tijdens kantooruren contact met ons op. Je ontvangt voor iedere identificeerbare Pluim voucher een nieuwe Pluimcode per e-mail.

Wat moet ik doen als ik een e-mail niet vertrouw?

Er zijn e-mails in omloop waarin wordt gevraagd extra geld over te maken voor verzendkosten, bijvoorbeeld via track&trace berichten of afhaalberichten. Bij Pluimen betaal je echter nooit kosten voor de levering van je gekozen product of e-ticket!

Denk je dat je een valse e-mail hebt ontvangen? Klik dan niet. Stuur hem dan door naar klantenservice@pluimen.nl. Zo blijven wij op de hoogte en kunnen we anderen waarschuwen.

Waarom wordt er geld ingehouden als ik mijn Pluim doneer aan een goed doel?

Pluimen.nl is een commercieel bedrijf. Wij werken op provisiebasis. Deze provisie is onze inkomstenbron. Anderzijds maakt Pluimen.nl gebruik van diverse logistieke partners waaronder banken, creditcard maatschappijen, payment service providers etc. Al deze partijen berekenen transactiekosten door. Zonder inhouding zou het niet mogelijk zijn via Pluimen.nl aan goede doelen te doneren.

Heb ik garantie op gekozen producten?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.