Veelgestelde vragen

Top 5 veelgestelde vragen

De Pluim is onbeperkt geldig.*

Op alle Pluim vouchers die voor 30 november 2007 zijn uitgegeven staat nog een geldigheidsdatum vermeld.

Verloopt jouw voucher binnenkort of is deze inmiddels verlopen? Dan kun je deze, in veel gevallen, omwisselen voor een voucher die onbeperkt geldig is. Hiervoor vragen wij een omwisselbijdrage van € 2,50 per voucher in verband met de administratie-, handling- en verzendkosten.

Ga hiervoor als volgt te werk:
1) Maak de omwisselbijdrage over op rekeningnummer NL64SNSB0875627609SNSBNL2A WishWish NL B.V.;
Let op: vermeld bij de overboeking altijd je vouchercode(s)! Deze code staat op je voucher onder de barcode.

2) Vul op de voorzijde van de voucher(s) je naam en adresgegevens in. Schrijf op de achterzijde duidelijk zichtbaar: Omwisseling onbeperkt geldige voucher.
Scheur het controlestrookje af en bewaar deze goed.

3) Stuur de voucher(s) bij voorkeur aangetekend op naar Pluimen, Van Nelleweg 1404, 3044 BC, Rotterdam.

Binnen 2 weken na ontvangst van de voucher en de omwisselbijdrage ontvang je een nieuwe Pluim Voucher.

* Let op: er zijn Pluimen met een afwijkende geldigheidsduur (waaronder IZA, UMC, SIZ en PricewaterhouseCoopers). Deze Pluimen zijn
beperkt geldig en kunnen niet omgewisseld worden voor onbeperkt geldige exemplaren. Twijfel je? Neem dan eerst even contact op voordat je de Pluim instuurt voor de omwisselprocedure.

Als je een bestelling (tot 50 stuks) op een werkdag voor 16:00 uur plaatst, wordt deze dezelfde dag nog verzonden met PostNL. In de meeste gevallen betekent dit dat je bestelling de volgende (werk)dag wordt bezorgd*.

* In de decembermaand kan - vanwege de feestdagen - de levering door PostNL vertraagd zijn.

In Stap 2 in het bestelproces zie je automatisch de eerst mogelijke leverdatum verschijnen. Voor bestellingen tot 50 stuks geldt:
• besteld op maandag voor 16:00 uur: bezorgd op dinsdag
• besteld op dinsdag voor 16:00 uur: bezorgd op woensdag
• besteld op woensdag voor 16:00 uur: bezorgd op donderdag
• besteld op donderdag voor 16:00 uur: bezorgd op vrijdag
• besteld op vrijdag voor 16:00 uur: bezorgd op zaterdag (particulier) of dinsdag (zakelijk)
• besteld op zaterdag of zondag: bezorgd op dinsdag

Is je bestelling meer dan € 100 waard? Dan wordt deze aangetekend verstuurd met PostNL Pakketten. Je moet er dan voor tekenen. De barcode van je pakket ontvang je per e-mail en kun je vinden in je account.

Voor hogere oplagen geldt een levertijd van enkele dagen. Als je in de Pluim een eigen boodschap wilt laten drukken, met logo op de cover en een boodschap op de binnenzijde, is de productietijd 4 weken. Dat is 1 week voor Pluimen met een companycard met daarop je eigen logo. Voor alle Pluimen geldt dat snellere levering in overleg mogelijk is (m.u.v. de periode rond Kerst).

Als de Pluim(en) met handtekening voor ontvangst worden verstuurd, of je bestelling wordt als pakket verstuurd, dan kun je de verzending volgen via Track & Trace. Log in op je account, ga naar mijn bestellingen en klik op de Track & Trace code van je bestelling.

Past jouw bestelling door de brievenbus en is deze minder waard dan € 100,-? Dan kan je de Pluim helaas niet volgen.

iDEAL
Via iDEAL (Internetbankieren) kun je makkelijk online betalen met ABN AMRO, ASN Bank, ING, Fortis, Friesland Bank, Rabobank, Triodos Bank, SNS Regio Bank of SNS Bank.

Creditcard
Je kunt online betalen met Mastercard, Visa en American Express.

Op factuur
Bedrijven kunnen op factuur bestellen. De factuur wordt 2 dagen na verzending van de Pluim(en) verzonden.

Als je direct online betaalt, ontvang je in principe geen factuur. Wil je toch een factuur ontvangen, stuur dan een e-mail met je NAW-gegevens en het bestelnummer naar info@pluimen.nl. Het bestelnummer staat in de bevestiging die je per e-mail ontvangen hebt.

De Pluim Voucher is vrijgesteld van BTW. Over alle overige producten en diensten (oa. verpakking, verzendkosten) is 21% BTW verschuldigd. Al onze prijzen op onze website zijn inclusief BTW. Wil je precies weten hoeveel BTW je betaalt? Doorloop dan het bestelproces. In het winkelwagentje zie je precies hoeveel BTW er berekend wordt. Experimenteer gerust: zolang je geen keuze maakt voor een betaalwijze, plaats je geen bestelling.

Lees meer informatie over verzendkosten & BTW.

Over de Pluim

De Pluim is een cadeaubon vol belevenissen, waarmee je de ontvanger precies die belevenis cadeau geeft die hij/zij altijd al wilde krijgen. De ontvanger kan zelf kiezen uit een ruim aanbod keuzemogelijkheden!
De voucher wordt feestelijk verpakt in een fraaie cadeaubox. Vanaf de Paarse Pluim (€ 100) zit er zelfs een fles wijn of champagne bij! In de box kun je een kaart met je eigen boodschap doen, en online kun je gratis een persoonlijke boodschap toevoegen. De ontvanger laat graag een bedankje voor je achter op het Prikbord.

• je bestelt de Pluim en voegt online een persoonlijke boodschap toe
• de ontvanger krijgt een mooie cadeaubox met daarin een inspirerende kaart en de Pluim voucher
• met de Pluim voucher logt de ontvanger in op www.mijnpluim.nl
• jouw persoonlijke online boodschap wordt getoond
• de ontvanger kiest zijn of haar favoriete belevenis en bestelt deze
• hij of zij levert de voucher in bij de kassa of stuurt deze op en gaat beleven!
• de ontvanger laat een bedankje voor je achter op het Prikbord

Wanneer je de Pluim bestelt, kun je de Pluim laten verzenden in een cadeau-envelop of een cadeaubox. Daarnaast wordt de Pluim vanaf €100 geleverd in een luxe wijnbox. De afmetingen hiervan vind je op de pagina met cadeauverpakkingen.

Wil je iets toevoegen aan de verpakking? Houd dan rekening met deze maatvoeringen:

• de cadeaubox (zonder wijn of champagne) wordt grotendeels gevuld met de Pluim Voucher en de kaart. Het is daarom in de kleine cadeaubox alleen mogelijk om iets plats toe te voegen, zoals een kaart of brief. De maximale afmetingen hiervan zijn 160 x 245 x 20 mm (lengte x breedte x hoogte).
• de Pluimen met wijn of champagne (standaard vanaf de Paarse Pluim) worden in een grotere wijnbox verpakt. De fles en de kleine cadeaubox vullen grotendeels de wijnbox. De maximale afmetingen om iets mee te verpakken zijn ongeveer 160 x 90 x 300 mm (lengte x breedte x hoogte).

Op je Pluim Voucher staat een vouchercode. Ga naar www.mijnpluim.nl en vul hier je vouchercode in. Vervolgens krijg je een overzicht van alle belevenissen, goede doelen en producten te zien. Bij elke bestedingsmogelijkheid staat vermeld hoe je deze kunt bestellen of beleven. Veel plezier!

De Pluim is onbeperkt geldig.*

Op alle Pluim vouchers die voor 30 november 2007 zijn uitgegeven staat nog een geldigheidsdatum vermeld.

Verloopt jouw voucher binnenkort of is deze inmiddels verlopen? Dan kun je deze omwisselen voor een voucher die onbeperkt geldig is. Hiervoor vragen wij een omwisselbijdrage van € 2,50 per voucher in verband met de administratie-, handling- en verzendkosten.

Ga hiervoor als volgt te werk:
1) Maak de omwisselbijdrage over op rekeningnummer NL64SNSB0875627609SNSBNL2A WishWish NL B.V.;
Let op: vermeld bij de overboeking altijd je vouchercode(s)! Deze code staat op je voucher onder de barcode.

2) Vul op de voorzijde van de voucher(s) je naam en adresgegevens in. Schrijf op de achterzijde duidelijk zichtbaar: Omwisseling onbeperkt geldige voucher.
Scheur het controlestrookje af en bewaar deze goed.

3) Stuur de voucher(s) bij voorkeur aangetekend op naar Pluimen, Van Nelleweg 1404, 3044 BC, Rotterdam.

Binnen 2 weken na ontvangst van de voucher en de omwisselbijdrage ontvang je een nieuwe Pluim Voucher en magazine.

* Let op: er zijn Pluimen met een afwijkende geldigheidsduur (waaronder IZA, UMC, SIZ en PricewaterhouseCoopers). Deze Pluimen zijn beperkt geldig en kunnen niet omgewisseld worden voor onbeperkt geldige exemplaren. Twijfel je? Neem dan eerst even contact op voordat je de Pluim instuurt voor de omwisselprocedure.

Nee, zelfs niet op de voucher. Een cadeau met een voor de ontvanger zichtbaar prijskaartje, past niet bij de Pluimen-aanpak. De waarde van de Pluim wordt daarom aangegeven met een kleur. Voor de ontvanger is de waarde van het cadeau dus niet zichtbaar. Dat maakt van de Pluim een zeer discreet cadeau waarmee je ongemerkt de waarde voor verschillende ontvangers kunt laten variaren.

Bekijk ook de waardes van de verschillende kleuren Pluimen.

Bekijk alle belevenissen op de site. We kunnen je eventueel ook een PDF bestand met een overzicht van alle belevenissen toesturen. Neem daarvoor even contact met ons op.

We staan altijd open voor nieuwe, leuke, spannende, ontspannende en uitdagende belevenissen. Heb jij een idee? Laat het ons weten en stuur een e-mail met je naam, telefoonnummer en woonplaats naar servicedesk@pluimen.nl. Wie weet kun jij dan binnenkort jouw belevenis met de Pluim beleven!

Ja, natuurlijk. Stuur ons een e-mail via servicedesk@pluimen.nl en vermeld daarin welke Pluim(en) je nu hebt en welke Pluim(en) je hiervoor terug zou willen ontvangen. Wij sturen je dan precies hoe je dit moet doen.

Let op! Heb je bij de Pluim wijn of champagne ontvangen? Vraag bij onze servicedesk de waarde van deze extra's op. De waarde van de Pluim wordt bepaald door de Pluim Voucher plus deze extra's. Dit heeft gevolgen voor de omwisselmogelijkheden.

De Pluim persoonlijk maken

Je kunt op allerlei manieren je Pluim nog persoonlijker maken.

• Vanaf 1 Pluim voeg je gratis online jouw tekst, foto, logo of video toe.
• Je kunt een persoonlijke kaart toevoegen met je eigen boodschap. Deze kost € 0,99 per stuk.
• Bij grotere oplages kun je de verpakking, kaarten en zelfs de keuzemogelijkheden volledig afstemmen op jouw wensen of huisstijl. Wil je hier meer informatie over? Neem dan contact met ons op via info@pluimen.nl of 010-213 6666.

De ontvanger kan trouwens altijd een bedankje voor je achterlaten. Deze vind je terug op je eigen Prikbord. Wees voorbereid op leuke reacties!

Bij grotere oplages kunnen we de verpakking, de kaart en zelfs de keuzemogelijkheden volledig afstemmen op jouw wensen of huisstijl. Wij denken graag met je mee. Neem daarvoor contact met ons op via info@pluimen.nl of 010-213 6666.

Je kunt ook online meer informatie aanvragen.

De giftbox zonder wijn of champagne wordt grotendeels gevuld met de Pluim Voucher en de kaart. Het is daarom in de kleine giftbox alleen mogelijk om iets plats toe te voegen, zoals een kaart of brief. De maximale afmetingen hiervan zijn 160 x 245 x 20 mm (lengte x breedte x hoogte).

De Pluimen met wijn of champagne (standaard vanaf de Paarse Pluim) worden in een grotere giftbox verpakt. De fles en de kleine giftbox vullen grotendeels de wijn/champagnebox. De maximale afmetingen om iets mee te verpakken zijn ongeveer 160 x 90 x 300 mm (lengte x breedte x hoogte).

Wij denken graag met je mee. Neem voor meer informatie contact op met onze verkoopafdeling via info@pluimen.nl of 010-413 22 34.

Bestellen

Ja, je kunt via deze site ook als particulier een of meerdere Pluimen bestellen. Doorloop hiervoor de 5 bestelstappen op deze site. Bij stap 3 kun je aangeven dat je als particulier bestelt. Je kunt betalen met iDEAL (Internetbankieren) of creditcard. Voor particulieren gelden de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel Waarborg.
Nu bestellen

Voor particulieren hanteren wij de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel Waarborg.

Je kunt op deze pagina de algemene voorwaarden lezen voor zakelijke bestellingen.

Wanneer je een bestelling op pluimen.nl hebt gedaan, ontvang je hier altijd per email een orderbevestiging van. Deze wordt dezelfde dag verstuurd. Heb je geen orderbevestiging per email ontvangen? Kijk dan even in de spamfolder van je email of neem contact op met onze servicedesk (servicedesk@pluimen.nl of 010-4132234).

In de orderbevestiging staan login gegevens voor jouw account. Hier kun je de verzendstatus van je bestelling volgen via Track & Trace (mits de Pluim met handtekening voor ontvangst of als pakket verstuurd wordt).

Je kunt zoveel Pluimen bestellen als je wilt. Er is geen minimum of maximum. Ook als particulier kun je gewoon de Pluim bestellen.

Als je de Pluim op werkdagen voor 16:00 uur bestelt, wordt deze dezelfde dag via PostNL verzonden. In de meeste gevallen ontvang je de Pluim dus een dag later. Maar de Pluim is ook te koop in een groot aantal winkels. Bekijk in welke winkels je de Pluim kunt kopen.

Ben je niet tevreden met de Pluim? Dan kun je deze binnen 14 werkdagen na ontvangst van de Pluim retourneren. Heb je de Pluim nog niet in huis? Neem dan contact op met onze servicedesk op 010-4132234. Heb je de Pluim al thuis ontvangen? Volg dan de retourprocedure.

Bij een oplage vanaf 50 stuks mag je maximaal 5 procent van het bestelde aantal binnen 4 weken na levering retourneren. Als je hiervan gebruik wilt maken, neem je contact op met onze verkoopafdeling via info@pluimen.nl of 010-413 22 34.

Bij een oplage vanaf 50 stuks mogen zakelijke klanten maximaal 5 procent van het bestelde aantal binnen 4 weken na levering retourneren. Je kunt hierdoor gerust een groter aantal bestellen dan je nodig denkt te hebben, zonder dat je het risico loopt met een voorraad te blijven zitten. Als je hiervan gebruik wilt maken, neem je contact op met onze verkoopafdeling via info@pluimen.nl of 010-413 22 34.

Verzending

Als de Pluim(en) met handtekening voor ontvangst worden verstuurd, of je bestelling wordt als pakket verstuurd, dan kun je de verzending volgen via Track & Trace. Log in op je account, ga naar mijn bestellingen en klik op de Track & Trace code van je bestelling.

Past jouw bestelling door de brievenbus en is deze minder waard dan € 100,-? Dan kan je de Pluim helaas niet volgen.

De verzendkosten zijn afhankelijk van het aantal Pluimen, eventuele extra’s en het aantal afleveradressen. De verzendkosten voor één Pluim zonder wijn of champagne op één adres zijn € 2,55 incl. BTW. Voor één Pluim met wijn of champagne betaal je per adres € 4,99 verzendkosten. Bij meerdere afleveradressen worden deze kosten per adres berekend. Lees alle informatie over verzendkosten bij verschillende ordergroottes.

Heb je een grotere bestelling? Neem dan contact met ons op via info@pluimen.nl of 010-413 22 34. Je kunt natuurlijk ook online bestellen.

Eén Pluim zonder wijn of champagne wordt door de postbode bezorgd met de reguliere post. Alle andere bestellingen worden door PostNL Pakketten bezorgd. Dat gebeurt meestal tussen 09.00 en 18.00 uur. Als de geadresseerde bij de eerste afleverpoging niet thuis is, wordt het pakket bij de buren afgeleverd. Wanneer niemand het pakket aan kan nemen, kan de geadresseerde het pakketje binnen drie weken op een PostNL afhaallocatie afhalen.

Bekijk de verzendstatus in je account onder 'mijn bestellingen'.

Eén Pluim zonder wijn of champagne past precies door de brievenbus.

Let op: als je meerdere Pluimen op één adres laat bezorgen of de Pluim met wijn of champagne bestelt, past de zending niet door de brievenbus. Bestellingen met een waarde van € 100,- of meer worden verstuurd met handtekening voor ontvangst. Voor een bestelling met een waarde onder de € 100,- hoef je niet te tekenen.

Als je een bestelling (tot 50 stuks) op een werkdag voor 16:00 uur plaatst, wordt deze dezelfde dag nog verzonden met PostNL. In de meeste gevallen betekent dit dat je bestelling de volgende (werk)dag wordt bezorgd. Dit is echter geen garantie (!). In de periode voor Kerst komt er een dag extra bij. Bekijk de afwijkende leverdata.

In Stap 2 in het bestelproces zie je automatisch de eerst mogelijke leverdatum verschijnen. Voor bestellingen tot 50 stuks geldt:
• besteld op maandag voor 16:00 uur: bezorgd op dinsdag
• besteld op dinsdag voor 16:00 uur: bezorgd op woensdag
• besteld op woensdag voor 16:00 uur: bezorgd op donderdag
• besteld op donderdag voor 16:00 uur: bezorgd op vrijdag
• besteld op vrijdag voor 16:00 uur: bezorgd op zaterdag (particulier) of dinsdag (zakelijk)
• besteld op zaterdag of zondag: bezorgd op dinsdag

Is je bestelling meer dan € 100 waard? Dan wordt deze aangetekend verstuurd met PostNL Pakketten. Je moet er dan voor tekenen. De verzendstatus kun je volgen via Track & Trace in het account onder 'mijn bestellingen'.

Voor hogere oplagen geldt een levertijd van enkele dagen. Als je in de Pluim een eigen boodschap wilt laten drukken, met logo op de cover en een boodschap op de binnenzijde, is de productietijd 4 weken. Dat is 1 week voor Pluimen met een companycard met daarop je eigen logo. Voor alle Pluimen geldt dat snellere levering in overleg mogelijk is (m.u.v. de periode rond Kerst).

Ja, dat kan. In het bestelproces bij stap 2 kun je de bezorgdatum aangeven. Nu bestellen

Ja, dat kan. In het bestelproces bij stap 3 kun je naast je factuuradres ook een afwijkend bezorgadres aangeven. Je kunt de Pluimen ook laten bezorgen op meerdere (huis)adressen. Ook deze mogelijkheid vind je in het bestelproces, bij stap 2. Nu bestellen

Account

Bij ieders eerste bestelling van de Pluim wordt automatisch een account aangemaakt. Dit betekent dat we niet meer bij elk bezoek om gegevens als je NAW, e-mailadres, bezorg- en factuuradres vragen. Hierdoor wordt het bestellen van de Pluim nog makkelijker en sneller. Er zijn nog veel meer voordelen!

In het account kun je:
• een overzicht van jouw bestellingen bekijken
• de status van een bestelling inzien, eventueel met track & trace code
• jouw persoonlijke gegevens beheren
• gratis een digitaal video-, tekst- of fotobericht toevoegen voor de ontvanger
• de vooraf bestelde wenskaart ontwerpen
• het Prikbord waar de ontvanger zijn berichtjes achterlaat beheren

Na het bestellen van de Pluim ontvang je per e-mail een orderbevestiging. Hier staat een wachtwoord in. Je logt in met jouw e-mailadres en dit wachtwoord. Na inloggen kan het wachtwoord naar wens gewijzigd worden.

Als je jouw wachtwoord bent vergeten, kun je een nieuwe aanvragen. Je ontvangt dan op jouw ingevulde e-mailadres binnen enkele minuten een e-mail met jouw nieuwe inloggegevens. Deze kun je hierna weer wijzigen in je account.

Wanneer deze melding verschijnt, is het aangegeven e-mailadres ons niet bekend. Dit betekent dat er nog geen account is aangemaakt. Als je nog geen account hebt, kun je deze aanmaken door een bestelling te plaatsen, je ontvangt automatisch een e-mail met de inloggevens. Wanneer je al wel een account hebt maar niet kunt inloggen, neem dan contact op met onze servicedesk.

Betaling

iDEAL
Via iDEAL (internetbankieren) kun je veilig online betalen met ABNAMRO Bank, ASN Bank, ING Bank, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank, Van Lanschot.

Creditcard
Je kunt online betalen met Mastercard, Visa en American Express.

Op factuur
Bedrijven kunnen op factuur bestellen. De factuur wordt direct na verzending van de Pluim(en) verzonden.

Als je direct online betaalt, ontvang je in principe geen factuur. Wil je toch een factuur ontvangen, stuur dan een e-mail met je NAW-gegevens en het bestelnummer naar info@pluimen.nl. Het bestelnummer staat in de bevestiging die je per e-mail ontvangen hebt.

Om jouw gegevens optimaal te beschermen, maakt Pluimen gebruik van een beveiligde SSL-verbinding. Wanneer je via deze site bestelt en betaalt, zie je onderin het scherm een geel slotje. Dit betekent dat jouw persoonlijke informatie beveiligd en gecodeerd wordt verzonden. Je kunt er dus zeker van zijn dat jouw gegevens niet door een andere partij ontvangen en/of gelezen kunnen worden. Nu bestellen

Als je op factuur hebt besteld, wordt deze 2 dagen na verzending van de Pluim(en) verstuurd.
Heb je direct online betaald, dan ontvang je geen factuur. Wil je toch een factuur ontvangen, stuur dan een e-mail met je NAW-gegevens en het bestelnummer naar info@pluimen.nl. We sturen je dan een factuur toe.
Het bestelnummer vind je in de bevestiging die je per e-mail ontvangen hebt.

De factuur wordt 2 dagen na verzending van de Pluim(en) verstuurd. Je bestelling wordt dus gewoon op tijd geleverd.

De Pluim Voucher is vrijgesteld van BTW. Over alle overige producten en diensten (oa. verpakking, verzendkosten) is 21% BTW verschuldigd. Al onze prijzen op onze website zijn inclusief BTW. Wil je precies weten hoeveel BTW je betaalt? Doorloop dan het bestelproces. In het winkelwagentje zie je precies hoeveel BTW er berekend wordt. Experimenteer gerust: zolang je geen keuze maakt voor een betaalwijze, plaats je geen bestelling.

Lees meer informatie over verzendkosten & BTW.

Over Pluimen en WishWish NL B.V.

We meten doorlopend de tevredenheid van onze klanten. Dit helpt ons onze producten en dienstverlening steeds verder te optimaliseren. De reacties op de Pluim als kerstcadeau zijn positief tot zeer positief.

Bekijk alle reviews op de website van Kiyoh.

Al veel grote en kleine organisaties gingen je voor. Bekijk ze hier.

Voor particulieren hanteren wij de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel Waarborg.

Je kunt op deze pagina de algemene voorwaarden lezen voor zakelijke bestellingen.

We verkopen of versturen je persoonlijke gegevens niet aan derden, behalve wanneer deze derden door ons worden ingeschakeld om jouw informatieaanvraag of bestelling te verwerken. Je kunt hier meer over lezen in de privacy policy.

Pluimen is een handelsnaam van de vennootschap WishWish NL B.V. gevestigd te Rotterdam en ingeschreven bij de kamer van koophandel onder nummer 24471653.

Neem voor meer informatie contact op ons via servicedesk@pluimen.nl of 010-413 22 34.

Ben je niet tevreden over de Pluim of onze dienstverlening? Laat het ons weten. We zullen ons best doen jouw klacht naar tevredenheid op te lossen. Lees de klachtenprocedure.