Retourprocedure

Op deze pagina vind je uitleg over:

  • Artikelen retourneren (verzilveringen)
  • Pluimen retourneren - consument
  • Pluimen retourneren - zakelijk

Retourneren van bestelde artikelen

Heb je met een Pluim code een keuze gemaakt voor een artikel en wil je die retourneren? Neem in dat geval contact op met onze klantenservice. Dat kan telefonisch of per e-mail. Afhankelijk van het bestelde product kunnen we je het beste informeren over hoe je het artikel kunt retourneren.

Retourneren van bestelde Pluimen

Heb je Pluimen gekocht, maar ben je niet tevreden over ons product? Onder bepaalde voorwaarden heb je het recht om binnen 14 dagen zonder opgave van reden de Pluim retour te sturen en de overeenkomst te herroepen. 

Retourprocedure consument

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijv. schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruik maken van het retourformulier, maar bent hiertoe niet verplicht.

  • Voeg het ingevulde formulier toe aan de retourzending.
  • Voeg de Pluim(en) toe aan de retourzending. Eventuele verpakking hoeft niet retour.
  • Als je wijn of champagne bij de Pluim hebt ontvangen, stuur deze dan ook retour.

Verstuur de retourzending naar:

Pluimen
T.a.v.: Orderadministratie
Van Nelleweg 1404
3044 BC Rotterdam 

Wij verwerken de retouren gratis en storten de betaling (de waarde van de Pluim, inclusief de verzendkosten) zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van de beslissing de overeenkomst te herroepen, terug. Wij storten het geld op dezelfde rekening waarmee de oorspronkelijke transactie is verricht, tenzij uitdrukkelijk anderszins aangegeven. Kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening. 

Voorwaarden

  • De retourzending dient binnen 14 kalenderdagen na verklaring van herroeping bij ons binnen te zijn of je moet kunnen aantonen dat de Pluim daadwerkelijk binnen de termijn is verzonden. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je de Pluim hebt ontvangen.
  • Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om de mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
  • Heb je de Pluim gepersonaliseerd*? In dat geval worden de kosten van het vervaardigde product (lees: verpakkings- en verzendkosten) alsmede de kosten voor het aangetekend retourzenden niet gecrediteerd. Zie ook artikel 10.7 algemene voorwaarden Thuiswinkel Waarborg.
     
    *) onder personaliseren wordt verstaan: het toevoegen van eigen tekst en/of afbeeldingen en de 'Aangeboden door'-afzender, welke op de Pluim worden geprint.

 Download retourformulier

Retourprocedure zakelijk

Voor zakelijke klanten hanteren we een afwijkende retourprocedure. Bij een oplage vanaf 50 stuks mag je maximaal 5 procent van het bestelde aantal binnen 4 weken na levering retourneren. Je kunt hierdoor gerust een groter aantal bestellen dan je nodig denkt te hebben, zonder dat je het risico loopt met een voorraad te blijven zitten. Als je hiervan gebruik wilt maken, neem je contact op met onze verkoopafdeling via info@pluimen.nl of 010-413 22 34.