Bestelinformatie

Zo bestel je de Pluim

Een Pluim wordt geprint ter grootte van een A4-wenskaart. In de linker binnenzijde van de Pluim wordt de Pluimcode en pincode geprint. Deze code vertegenwoordigt de cadeauwaarde die je als koper hebt ingesteld.

Je kunt de Pluim eenvoudig online bestellen. In onze online shop doorloop je de volgende stappen:

Stap 1: de Pluim samenstellen

  • Bepaal de waarde van de Pluim (van €5 tot €1000).
  • Kies een thema (het ontwerp van de Pluim).
  • Indien gewenst kun je het thema personaliseren via de daarvoor beschikbare teksteditors of door een eigen foto te uploaden.
  • Indien je het thema zonder personalisatie wilt bestellen, selecteer je de optie [Thema gebruiken zonder personaliseren].
  • Vervolgens heb je de mogelijkheid om een extraatje bij de Pluim te bestellen. Deze keuze zorgt ervoor dat de Pluim in een luxe giftbox wordt verpakt, tezamen met het gekozen extraatje, zoals wijn, champagne of Celebrations®.
  • Indien je niet voor een extraatje kiest, wordt de Pluim in een giftenvelop verpakt. 

Winkelmandje

  • In het winkelmandje heb je de mogelijkheid om een extra Pluim toe te voegen met een andere waarde. Dit doe je via de link [Nog een Pluim toevoegen].
  • Het is nog niet mogelijk om meerdere ontwerpen in één bestelling samen te voegen. Voor ieder ontwerp doorloop je steeds de bestelprocedure opnieuw.

Stap 2: een welkomstpagina instellen

  • De welkomstpagina is een online pagina dat men te zien krijgt, zodra de ontvanger van de Pluim zijn/haar waarde checkt op https://www.pluimen.nl/pluim-verzilveren.
  • Indien gewenst kun je de pagina personaliseren via de daarvoor beschikbare teksteditors of door een eigen foto te uploaden.
  • Wil je de ontvanger een leuke suggestie doen voor zijn/haar Pluim? Je kunt de 3 standaard keuzesuggesties aanpassen in wat de ontvanger echt leuk vindt om te doen of te hebben. 

Stap 3: jouw gegevens

  • In deze stap kun je jouw gegevens invoeren die we nodig hebben om de bestelling te kunnen leveren.
  • Had je eerder een account aangemaakt? Dan kun je inloggen om je opgeslagen gegevens te gebruiken.
  • Geef aan naar welk adres(sen) je de Pluim(en) verzonden wilt hebben.
  • Geef aan of er een afwijkend factuuradres is.
  • Geef aan wanneer je wilt dat de bestelling wordt verzonden.

Stap 4: kies de betaalmethode

  • Particulieren kunnen uitsluitend betalen via iDeal, Mastercard, VISA of American Express.
  • Zakelijke klanten kunnen de levering op factuur ontvangen. Nieuwe klanten dienen rekening te houden met een dag vertraging van de levering in verband met credit check.

Stap 5: controleer je bestelling

  • Je ziet een voorbeeld van de Pluim en de gegevens die je hebt ingevoerd in stap 3.
  • Je kunt nu nog onderdelen of gegevens aanpassen door steeds onderaan de pagina op [Terug] te klikken.

Let op: het is nog niet mogelijk om jouw Pluim in een latere stap nog aan te passen. In dat geval maak je de winkelmand leeg en begin je opnieuw vanaf stap 1. Eerder ingevoerde gegevens worden wel onthouden.

Verzending via PostNL

Pluimen die op werkdagen vóór 16.00 uur zijn besteld, worden dezelfde dag nog verzonden met PostNL. PostNL hanteert het volgende bezorgschema:

Voor 16:00 uur besteld op:
    
Bezorgd voor 18:00 uur op:
Maandag        Dinsdag
Dinsdag   Woensdag
Woensdag   Donderdag
Donderdag        Vrijdag
Vrijdag   Zaterdag
Zaterdag   Dinsdag
Zondag   Dinsdag

 
Let op: heb je een product of belevenis gekozen met je Pluim, dan gelden er andere levertijden. In de regel heb je jouw keuze binnen 10 werkdagen in huis. Tijdschriftabonnementen binnen 4 tot 6 weken. E-tickets worden direct per e-mail verzonden.

Alle bestelde artikelen die je met de Pluim hebt gekozen, worden kosteloos bezorgd. Bent je niet thuis, dan zal de postbesteller trachten het pakket bij de buren af te leveren.

Verzending rond de feestdagen

PostNL bezorgt niet op feestdagen. Houd rekening met afwijkende leverdata. Meer informatie vind je op postnl.nl/feestdagen. Wil je zeker weten dat jouw bestelling op tijd aankomt? Neem dan contact met ons op.

Let op! Tijdens de decemberdrukte bij PostNL kan het zijn dat jouw Pluim bestelling op een later tijdstip wordt geleverd. Houd hier rekening mee wanneer je jouw Pluim order plaatst. 

Verzendkosten

Afhankelijk van het aantal Pluimen, maar ook of je wijn en champagne erbij bestelt, variëren de verzendkosten. Hieronder een overzicht:

Pluim in envelop
Aantal Type    Verzendkosten  
1 Brievenbus    €2,25
2 Brievenbus    €2,95
3-6 Brievenbus    €3,95
7-60 Pakket    €6,95
61-120 Pakket    €12,95
121-180 Pakket    €19,95
181-300 Pakket    €30,00
301-600 Pakket    €50,00
601 of meer     Pallet    €75,00
 
Pluim met wijn/champagne in geschenkdoos
Aantal Type  Verzendkosten
1-3 Pakket         €4,95
4-6 Pakket €9,95
7-9 Pakket €14,95
10-12 Pakket €19,95
13-15 Pakket €24,95
16-18 Pakket €29,95
19-21 Pakket €34,95
22-30 Pakket €39,95
31-180 Pallet    €50,00
181-720 Pallet    €75,00
721 of meer     Pallet    €100,00

 
NB: Bij gecombineerde bestellingen worden de verzendkosten bij elkaar opgeteld.

BTW

De Pluim is vrijgesteld van BTW. Over alle overige producten en diensten (oa. verpakking, verzendkosten) is BTW verschuldigd. Al onze prijzen op onze website zijn inclusief BTW. In het winkelwagentje zie je precies hoeveel BTW er berekend wordt. 

Volg je bestelling met Track & Trace

Is jouw bestelling een pakket? Dan kun je de zending volgen via Track & Trace. Nadat jouw bestelling bij PostNL is aangeboden, ontvang je een e-mail met een link waarmee je de status van jouw bestelling kunt opvragen. Zie ook de pagina Track & Track op post.nl.

Bestelling retourneren

Wil je de door jou bestelde Pluimen retourneren? Check de retourprocedure.
 

Bestel de Pluim